lördag 17 oktober 2009

Dags att dra?

Har ett tag flirtat med en man som är sambo men håller på att separera. Nu närmar sig dagen då han kommer att flytta. De bråkar, han mår dåligt och jag känner att jag kanke tar en allt mer terapeutisk roll, är det vad jag vill?

Jag har sett det som att jag får positiv energi av honom då jag får uppmärksamhet och bekräftelse. I de "stulna" ögonblick jag har honom nära får jag ut massor men däremellan är det värt energin som går åt? Det kanske är så att det är de "stulna" ögonblicken som sätter extra krydda på reltionen då den inte riktigt är tillåten och är lite förbjuden?

Vi har inte lovat varandra något men jag känner att när han tillåter att hans sambo är nervärderande och sårar honom står han där o tar det. Var man för din hatt sätt ner foten och tala om att du inte accepterar att bli behandlad på det sättet, att mesigt så o ta skit är inte attraktivt.

Vill jag verkligen investera mer tid och energi i honom?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Sunt att du reflekterar över detta! För denna andra kvinna, som han har svårt att "sätta på plats" är ju mamma till hans barn och kan komma att utyttja den positionen längre fram. Frågan är hur han DÅ kommer att framstå... som en mes eller stark man!?
Kramen, C.

Mamma Vilja sa...

En klok männsiska sa till mig en gång att man inte ska umgås med människor som stjäl ens energi. ;)

Kram

Anonym sa...

Tja, jag kände vid slutet av inlägget att du redan svarat dig själv ;) Hej förresten!